This is my life

Tim 2 år - ett kalas i två dagar
I går, den 6:e augusti, fyllde Tim 2 år. Vi började firandet redan i onsdags eftersom min pappa och hans fru har varit uppe på besök i några dagar. De var tvugna att åka tillbaka hem i onsdags eftermiddag, så då blev det så. Även barnens farmor kom och firade.

Jag bakade en tårta (med stenhård botten) och massor med gelehallon på. Varken Ida, Tim eller jag är speciellt mycket för tårta så nästa gång blir det glass istället...



Efter tårtan fick Tim öppna sina presenter från morfar och Barbro. Han fick två traktorer med släp (vilken lycka, han gjorde nästan hoppsasteg i stolen och skrek "TAKTO, TAKTO") och en hink med tuschpennor. Även Ida fick presenter - tuschpennor och ett fiskespö. När vi var nere i Sandared, tidigare i somras, önskade hon sig ett fiskespö. Hon anförtrodde även Barbro att jag och Andreas skulle skratta när hon fick det... Vet inte alls vad hon menar med det. ;-)




TORSDAG - RIKTIGA FÖDELSEDAGEN

Meningen var att vi skulle väcka Tim sjungandes, med paket och välling på sängen. Men när jag smög upp för att fixa - vem kommer tassandes om inte födelsedagsbarnet i egen hög person. Andreas tog in honom till Ida och väckte henne medan jag gick ned och gjorde välling samt hämtade paket. När vi började sjung blev Tim helt skräckslagen och började gråta. Vet inte om det berodde på sången...hmmm.... Han slutade dock gråta så fort han fick sina paket "TAKTO; TAKTO..." skrek han. Han fick en traktor, en liten motorcykel och en bok "Jag kan köra alla bilar". (Inte för att vi vill styra hans motorintresse på något sätt. :-))



Även Ida fick ett paket - en låda med pysselgrejer.



När Tim öppnat de "små" paketen, var det dags för den stora överraskningen. Vi gick ned och nedanför trappan, i hallen stod ett stort paket.



En liten kille blev så glad att han tjöt av lycka - EN MOTORCYKEL!!! Eller som Tim säger "MOTOSYCKA". Sedan blev det åka av hela morgonen. Efter frukost packade vi badkläder och gav oss iväg till Torö och våra grannars landställe. Där tillbringade vi hela dagen på stranden och avslutade med grillat och lite rött vin. En härlig dag både för barn och föräldrar. :-)

Några bilder på motorcykelkillen:







(Kanske, kanske åker en annan liten prins med bakpå motorcykeln, tjutandes av lycka...det får vi aldrig veta...)






Det första han sa idag när han vaknade var givetvis "MOTOSYCKA". Till och med vällingen skulle drickas sittandes på den.
#1 - ANKAN

Hej på er!



Tack Tee som lydde min uppmaning och gav mig god läsning och fina bilder denna dag! :-)



Det verkar som ni har haft riktigt toppenfirande för Timpa och han verkar ju som sagt ganska nöjd med sin motorcykel. Det är väl inte den nakne bilgalne mannen i bakgrunden som har ett finger med i spelet i valet av presenter månne...?!



Hoppas att ni får en riktigt skön helg!



Kram kram



ANKAN

#2 - Malin

Låter som en toppenfödelsedag=)

Vilken lycka med motorcykeln!



Kram

#3 - bettygirl.blogg.se

vilka lyckliga barn du har, man ser i deras ögon hur mkt kärlek dom får :) sånt gör att man mår bra när man vet hur många barn i världen som lider :) keep up the god work !! superkram

#4 - Mormor

Hej allihop



Vilka fina bilder. Ser ut som Tim hede en toppenfodelsedag utan mormor. Vad jag saknar dom sma gullungarna. Men vi ses ju snart. puss o kram fran mamma|mormor

#5 - Victors morfar Christer

Oj vad glad han verkar vara för sin motorcykel. Och det fina är också att det är EXAKT en likadan som Victor har, samma märke och färg. Berätta det för Tim.



Grattis



Ch

#6 - Frida

hej! hittade hit genom victors mammas blogg. Vad fina bilder! Ser ut att ha varit en härlig födelsedag. :)



jag kom egentligen in för att fråga hur man kan hitta sjukhuset-avsnitten där victor var med. såg att du hade sett dem.



Kram!

#7 - Frida

Tack så mycket för att du svarade! Jag ska gå in och leta upp det när jag har tid att fastna framför datorn ett par timmar.



Hoppas din lillkille åker runt för fullt på sin motorcykel, det verkar vara en perfekt present. :) Han ser ju himla glad och stolt ut! :D