This is my life

Ordspråk
Jag älskar bra ordsspråk och citat och har några som jag ofta tänker på vid olika tillfällen.

"Today is the tomorrow we worried about yesterday"

"Man får starka ben av att gå i uppförsbacke"

"En vandring på tusen mil börjar alltid med ett steg"


Jag läste precis en bra mening i en tidning som kan läggas till min lista:

 "Lycka är ett förhållningssätt till den tillvaron man har"

Tänk om jag bara kunde lära mig att leva efter dem också. :-)

Ett annat ordspråk eller vad man ska kalla det, som jag tycker är roligt är Murphy's lag. Jag är en negativ optimist. Jag tycker ofta att saker ska bli roliga och lever med hopp inom mig men i mina tankar måste jag först gå igenom allt negativt som kan hända för att till sist kunna koncentrera mig på det positiva. Då kan jag slappna av och njuta och ha kul. De som inte förstår vad jag pratar om kommer aldrig förstå varför, så det är inte någon mening att försöka klura på det... I alla fall, eftersom jag tänker på det viset så är Murphy's lag väldigt passande många gånger.

Murhpy's lag

1. Om något kan gå fel så gör det det.


2. Om det finns en möjlighet för flera saker att gå fel, då kommer det som orsakar största skadan att gå fel först.


3. Om något bara inte kan gå fel, så gör det det ändå.


4. Om du märker att det finns fyra olika sätt på vilket något kan gå fel och förebygger dessa, då kommer ett femte sätt, som du inte alls är förberedd på, att ögonblickligen dyka upp.


5. Överlämnade åt sig själva, tenderar saker att gå från dåligt till värre.


6. Om något verkar att gå bra, så har du osvikligt missat något.


7. När naturen visar sig överlägsen, är det för att dess brister är dolda.


8. Moder natur är en hynda.


9. Om något som kunde ha gått fel ändå inte går fel, så visar det sig snart att det hade varit bäst om det trots allt hade gått fel direkt.


:-)
#1 - Ankan

Hej på dig!



Hur står det till i värmen?!



Hoppas att allt är bara bra. Vi har nyss varit och fikat och lajat i Trazankojan nere vid Åbergs. Det vore toppenkul om ni har lust att komma hit någon gång i höst så kan vi gå dit. De har toppenmat och barnen älskar kojan.



Tänker på er! På tisdag sticker vi till Norge. Kul!



Kram Kram



ANKAN