This is my life

En liten semester

Nu i kväll kom vi hem efter en veckas turné hos familj och vänner. Vi började förra tisdagen, med att åka till pappa och hans fru i Sandared. De har flyttat till ett hus ute på landet, landet. (Sandared är ju landet och de bor utanför Sandared.) Härligt med häst- och kohagar runt omkring. Jag drog med Andreas på promenad och vi gick den väg jag brukade springa när jag bodde hemma. En liten nostalgitripp. Förutom det slappade vi mest. Barnen plockade vinbär och hälsade på fåren. Tim fick se många traktorer, hans favoritsak för tillfället. "Takto, takto!" Vi stannade hos pappa till torsdagkvällen, då vi åkte vidare till mamma i Borås. Vi gick ned på stan på och tittade på Tomas Di Leva som spelade på torget. Ida tyckte det var väldigt konstigt att han hade nattlinne på sig. :-)

På fredagen var vi i Borås Djurpark. Min syster följde med och även ett gäng vänner med barn från Göteborg. Vi var nio vuxna och sju barn (under fyra år) som drog runt där. Det var jättehärligt väder och barnen hade hur kul som helst.  Vi vuxna med för den delen. Ida pratar fortfarande om ponnyridningen. Tim tyckte att traktorerna var bäst...

Lördagen tillbringade vi hos mamma och på söndagen åkte vi vidare till Götet. Vi åkte förbi min höggravida kusin och lämnade vår spjälsäng samt massa bebiskläder och leksaker. Därefter åkte vi, med en mycket rymligare bil, till Mölndal och min "bästis" Emma, hennes man och två döttrar. Äldsta dottern är lika gammal som Ida och minstingen har precis fyllt ett år.

På måndagen åkte vi runt lite och tittade på områden så vi vet var vi vill bo om/när vi flyttar ner till Göteborg. I går, tisdag, var vi på Liseberg. De stora barnen tyckte givetvis det var jätteroligt. Efter första åkattraktionen - små grodorna - tjattrade de i munnen på varandra, som Piff och Puff på julafton. De ville åka allt! Tyvärr var det väldigt, väldigt, väldigt mycket folk så mesta tiden gick åt till att stå i kö. På kvällen kom några vänner över på middag och vi hade supertrevligt. Som alltid! Jag saknar både mina vänner och min familj där nere så mycket! Kanske kan Andreas tänka sig att flytta ner. Det är han som vill titta på områden... Men han vågar inte säga att vi säkert ska göra det. Jag tror han är rädd att jag, så fort han säger att han kan tänka sig att flytta ner, står redo med flyttlasset samma dag.

Idag åkte vi hem. Vi åkte vägen om Borås och stannade på fika hos min bror. Barnen höll på att riva hans lägenhet. Han såg helt matt ut när vi åkte. :-)

Så nu har vi en dag hemma innan vi ska iväg på nästa resa lilla resa. På fredag åker vi till Kullängen och hälsar på några vänner som är hemma från USA.

Bilder på veckan som var, kommer inom kort...

Jag avslutar med en liten monolog som Ida hade när jag nattade henne i förrgår:

" Jag har mjölktänder och det får man ju när man dricker mjölk. Se här! (Hon lyfte på överläppen och visade sina tänder.) Mjölktänderna tappar man sen. Om man dricker vatten får man vatt-tänder. Dom tappar man inte. Men när man har tappat sina tänder får man vuxentänder och dom kan gå av om man äter mycket godis. Och om man sväljer ett tält så får man jättestor mage."

Bara så ni vet...

#1 - Malin

Låter som en mysig vecka!



Haha, barn säger så mycket sköna saker...och helt logiska om man tänker efter=)



Kram