This is my life

En dikt

Jag följer en blogg som handlar om lilla Victor som dog i april i år, ett år och sju månader gammal. Hans öde har berört mig, som ni säkert vet. Jag läser bloggen varje dag, tittar på bilderna och filmerna och har fällt många tårar över hans öde. Anledningen till att jag fastnade för honom var en artikel i Aftonbladet. Det fanns en bild där på honom och hans ögon riktigt sög tag i mig. Här är en länk till artikeln: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/barnhalsa/article4894735.ab

Jag har aldrig skrivit dikter, har ingen talang för det. Men i går kväll när jag läst Victors blogg kom det en massa ord som ville ut...

En dikt till Victor

An angel touched my heart,

With his eyes of strength and sadness he made me cry,

cry for his pain

cry for the fight he lost

cry for the life he didn't get

cry for the unfairness that a child cannot be a child


An angel touched my heart and made me cry

But he also gave me a little of his strength,

he gave me the power to love my loved ones even more,

he made me feel gratitude for what I have,

he taught me to never give up, not even the fights I do not win


An angel touched my heart

With his eyes of strength and sadness he made me cry

But he also made me smile


An angel touched my heart, then he flew away

But even though he is not here,

his touch in my heart will always stay

#1 - Ida

Hej!

Ingen har väl missat att den finns en hel del männskor som tjänar pengar på sin blogg. Jag är numera en av dem, det kan du också bli. Vad sägs om att få massa pengar inbetalt på kontot i slutet av varje månad?



På denna sida: http://www.plusikassan.se/index.php?advertiser=13099, kan du bli medlem GRATIS, och sedan börja tjäna pengar. Inte presentkort eller poäng som på de flesta sidor, utan rena pengar, som sedan sätts in på ditt bankkonto i slutet av månaden!

Du får även ta del av en hel del olika rabatter på massa olika internet-butiker!

Bli medlem alldeles GRATIS på en gång, och börja tjäna lite extra cash vettja! =)

#2 - ANKAN

Hej kära du!



Vilken fin dikt! Jättefint skrivet. Tack för att du delade med dig.



Kram ANKAN



Ps. Kan 13-tiden passa imorgon?! Vi hörs ikväll. Ds.

#3 - Malin

Hallå!



Jättefin dikt.....mitt i prick på hur jag också känner...fina Victor. Det är skönt att skriva av sig.

Hoppas ni har en bra helg trots vädret!



Kram

#4 - Ännu en medmänniska/mamma till 3

Har kommenterat dikten "hos Victor" men skriver här också. Den är jättefin, och bilden du nämner i bloggen den glömmer jag aldrig. Hans blick gick direkt genom tidningen och till mitt hjärta! Usch så himla orättvist livet är...

#5 - Mamma

Hej gumman!

Vilken jättefin dikt du skrivit. den gav mej tårar i ögonen och mycket att tänka på.

Hoppas ni haft en bra helg trots vädret.

Var rädda om er.

Krama barnen jättemycket från mormor

#6 - Victors morfar Christer

hej testar

#7 - bettygirl.blogg.se

fy fan, dom ögonen säger allt, å va jag gråter...älskade Viktor !



kram elisabeth