This is my life

Midsommar

I fredags var det midsommar, som ju alla vet. Vi har som tradition att fira midsommar på Tjörn, på min kompis Emmas, föräldrars landställe. I år kändes det lite motigt. Vi hade svårt att ta ledigt dagen innan och att ge sig ut i midsommartrafiken kvällen innan midsommar, och med två barn åka från Stockholm till Tjörn var inte så frestande. Därför blev det att vi åkte till några vänner i Enköping istället. Vi hade trevligt - åt midsommar lunch (i skyfall, precis som det ska var apå midsommar) och grillade på kvällen. Jag missade tyvärr nästan hela kvällen. När jag nattade Ida strax innan kl 22 så råkade jag somna. Jag låg och halvsov, hörde på rösterna att alla gått in och satt sig, och tänkte att snart alldeles snart ska jag gå upp igen. När jag väl tog mig upp och tittade på kl så var den halv ett! Tack A! Alla andra hade druckit några glas vin, lite whiskey och satt och spelade spel. Tim sov ganska dåligt hela natten och Ida vaknade kvart i sju. Jag var inte piggelin direkt men efter en kopp kaffe kände jag mig piggare. Vi stannade kvar över dagen och åkte hem på kvällen. Det är alltid lika skönt att komma hem och sova i sin egen säng! På söndagen fick jag sovmorgon och dagen tillbringade vi på tomten i solen.

Nu är det inte många veckor kvar till semestern. Härligt!

#1 - ANKAN

Hej!



Tack för en jättemysig lunch! Det får vi som sagt ta och göra om snart igen...!



Hoppas att brallorna passar lill-tjejen nu och är lagom tighta. ;-)



Kram ANKAN