This is my life

Powerwalk
Nu i kväll har jag varit ute på en powerwalk. Eftersom jag aldrig får till det med löpningen på grund av alla förkylningar och halsont som jag får hela tiden, så har jag nu bestämt att "powerwalka" i stället. Det är ju minst lika nyttigt egentligen. Det var jätteskönt. Hoppas verkligen jag kan hålla det här nu och komma ut några gånger i veckan. Sedan, om några år, så kan jag börja träna på riktigt igen. :-) Jag var hos läkaren förra vecka då jag hade vita fläckar på ena halsmandeln. Han tittade i halsen och frågade genast "har du småbarn?". "Ja, två" svarade jag. "Jag förstår det, då kommer du nog ha det så här några år, det brukar vara ett kroniskt tillstånd hos småbarnsföräldrar" sa han. Ok, det är ju bra att veta...

Tim har fått en dragning till tvål och salvor/hudkrämer. Så fort han kommer åt, tar han en tvål eller kräm och springer i väg och suger i sig. Det kan väl ändå inte vara gott? Inte ens för en snart 2-åring. Idag när jag kom in i badrummet hade han sugit i sig massa Ldb olivtvål. Usch!

En sköterska från barnläkarmottagningen ringde idag angående Idas prover. Blodproverna såg bra ut, tack och lov. Däremot visade urinprovet på bakterier så vi ska få ytterligare en remiss hemskickad och och lämna prov så de kan göra en urinodling. Sen får vi se vad det visar...
#1 - ANKAN

Hej på dig!



Vad härligt att höra att Idas blodprov var fint! Topp!



ÅHhhhh vad härligt att powerwalka!! Jag går ju mycket med hundarna men det är skillnad när man har träningsfokus när man går ut och får upp lite flås. Synd att vi har så långt mellan oss annars skulle jag gärna hänga på.



Även lill-Stina har en förkärlek för tvål och salvor just nu men hon har inte kommit på detta med att äta det hela utan kladdar över hela sig istället. :-)



Ha en bra dag! På lördag ses vi! Tjohooo!



//ANKAN

#2 - Hanna

Hej vad fin blogg du har :) Besök gärna min och skriv vad du tycker! Kram



http://h88.blogg.se