This is my life

I dag...
...var det yoga igen. Efersom yogan är kl 18, blir det väldigt stressigt, jag står och stampar i dörren när A kommer hem, och kastar mig i bilen för att hinna. Kommer alltid in med andan i halsen. Rusar in i "väntrummet". Alla andra har då suttit och druckit te i lugn och ro en stund innan och ser sådär härligt avslappnade ut. Själv ser jag ut som en vilde med röda flammor på halsen. Det är skönt med yogan men eftersom jag är så stressad så infinner sig inte lugnet förrän någonstans mitt i passet då jag somnar under djupandningen. Dessutom, när vi ska andas, repetera ett mantra i tankarna och samtidigt fokusera i det inre ögat flyter alltid tankarna iväg. Jag planerar massor med saker - vad ska vi äta i veckan, vad ska jag ha på mig i morgon, får inte glömma att göra det på jobbet osv. Så det blir inte mycket fokus i inre ögat för min del. För att vara helt ärlig tror jag nog inte att yogan har så bra effekt på mig. Men jag får ju en hel del planerande gjort och även en liten tupplur. :-)

Fast idag under djupandningen somnade jag inte. Låg med tårar i ögonen och tänkte på en liten kille och hur orättvist och grymt livet kan vara.
#1 - Malin

Känner igen mig så väl i ditt inlägg. Jag går inte på yoga...men det där planerandet hela tiden och att göra fler saker samtidigt, har man blivit riktigt bra på. Vet inte om det är bra eller dåligt, men det är i alla fall effektivt:-)



Kram