This is my life

Lekrummet och tvåårstrotsens många ansikten

Vi har länge pratat om att göra om i lekrummet. Lekrummet är vårt gamla sovrum. Det finns två långsmala fönster och väggarna är bruna. Vi trivdes bra med denna färg i sovrummet men i ett lekrum är den för mörk. Särskilt som de två fönstren inte släpper in så mycket ljus. Med allt annat som finns att göra i huset blir det liksom aldrig av. Förra veckan köpte vi i alla fall ett skrivbord och en byrå. I helgen köpte jag wallies/ väggdekorationer i form av troll och små skogsfigurer. En bit på vägen…

Så nu återstår bara att måla (och göra en lång låg bänk att ställa dockskåp, parkeringshus mm, samt kanske lägga in heltäckningsmatta). Jag skulle helst villa ha vitt på halva väggarna och ljusgrönt på nedre delen, med en vågig kant. Det är dock lite svårt att få till själva så det ser bra ut. Så förmodligen kommer det att bli enfärgat. Kanske ljusgrönt…? Eller vitt…? Vit färg har vi redan hemma så det är ju onekligen det enklaste. Ja ja, nu gäller det bara att få tummen ur.


Nya byrån.




Två barn och ett skrivbord.


"Förvaringsdelen" fanns redan.


Trollen som ska upp. Jag köpte fyra förpackningar. Hoppas det räcker.


DET ÄR INTE LÄTT ATT VARA TVÅ ÅR...






...MEN GANSKA KUL ÄNDÅ!

#1 - Malin

Vad fint rummet ser ut, och trollen är ju hur söta som helst...för att inte tala om gullungarna=)



Har tagit en ipren precis som har börjat verka, och kan i vanlig ordning nte sova när jag är sjuk. Så irriterande! Får bli en TV-natt i soffan...



Kram

#2 - Ankan

Hej på dig!



Vad du är duktig som får så mycket att hända hemma. Skrivbordet var ju toppen. Vart köpte du det?



Kul att se fler bilder på dina småtroll. Hoppas vi kan träffas snart igen även om raksträckan fram till jul känns väldigt rak och väldigt kort. Kanske vi kan få till att ses under julledigheten? Jag antar att ni åker söderut? Hur länge är ni i så fall borta...? Vi hörs Tess!



Sköt om dig och de dina! Jag hoppas att få till en spruta till Stintan snart också, både Jonas och jag är vaccinerade redan.



Kram kram



ANKAN